Relația cu operatorul de distribuție: informații utile, întreruperi planificate, deranjamente, compensații

Intrebari frecvente si informatii utile. Aici incercam sa raspundem la toate intrebarile tale.

Unde pot regasi informatii referitoare la activitatea Operatorilor de Distributie?

EYE MALL îți pune la dispoziție legături directe cu paginile de internet ale Operatorilor de Distributie unde veti regasi informatii despre: drepturile/obligaţiile atât ale OD, cât şi ale clientului, indicatorii de performanţă ai serviciului de distribuţie, întreruperile planificate, racordarea la reţeaua de distribuţie a energiei electrice, modul de accesare de către client a istoricului de consum propriu, formularele care trebuie completate şi etapele care trebuie parcurse în scopul racordării la reţeaua de distribuţie a energiei electrice. Accesează link-ul corespunzător județului în care se află locul de consum pentru informații de interes sau informatii privind întreruperile planificate.

  • Distribuție Energie Oltenia (județele Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea) – informații de interes aici.
    Pentru întreruperi planificate click aici.
  • Distribuție Energie Electrică Romania – informații de interes aici.
    – zona Muntenia Nord (județele Galaţi, Brăila, Buzău, Dâmboviţa, Prahova, Vrancea)
    – zona Transilvania Sud (județele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu)
    – zona Transilvania Nord (județele Bihor, Sălaj, Bistriţa Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare)
    Pentru întreruperi planificate click aici.
  • Delgaz Grid (județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui) – informații de interes aici.
    Pentru întreruperi planificate click aici.
  • Rețele Electrice România – informații de interes aici.
    – zona Muntenia (Municipiul București și județele Ilfov, Giurgiu)
    – zona Dobrogea (județele Călărași, Constanța, Ialomița, Tulcea)
    – zona Banat (județele Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timiș)
    Pentru întreruperi programate și accidentale click aici.

Cum procedez în cazul unui deranjament în alimentarea cu energie electrică?

In cazul unui deranjament apelează numărul 031 97 97, sau numărul Operatorului de distribuție pe raza căruia se află locul de consum pentru care dorești să înregistrezi deranjamentul. Este necesar să ai la dispoziție o copie a facturii tale de energie pentru a putea furniza operatorului codul locului de consum care se află pe prima pagină, în partea stangă.

Lista numerelor de telefon ale Operatorilor de Distribuție:

  • Distribuție Energie Oltenia (județele Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman, Vâlcea) – 0800 500 000
  • Delgaz Grid (județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui) – 0800 800 929
  • Retele Electrice Romania – zona Muntenia (Municipiul București și județele Ilfov, Giurgiu) – 0800 070 888
  • Retele Electrice Romania – zona Dobrogea (județele Călărași, Constanța, Ialomița, Tulcea) – 0800 070 555
  • Retele Electrice Romania – zona Banat (județele Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timiș) – 0800 070 444
  • Distributie Energie Electrica – zona Muntenia Nord (judetele Galaţi, Brăila, Buzău, Dâmboviţa, Galaţi, Prahova, Vrancea) – 0800 500 205
  • Distributie Energie Electrica – zona Transilvania Sud (județele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu) – 0800 801 929
  • Distributie Energie Electrica – zona Transilvania Nord (județele Bihor, Sălaj, Bistriţa Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu Mare) – 0800 400 929

Date de contact în cazul unei avarii în alimentarea cu gaze naturale

OPERATOR DISTRIBUȚIE JUDEȚELE DESERVITE CONTACT
CORDUN GAZ Ilfov 0233-765.966
CPL CONCORDIA FILIALA CLUJ ROMÂNIA Alba, Bistrița Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare 264.704.790
DELGAZ GRID Alba, Arad, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Caraș Severin, Cluj, Harghita, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Neamț, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Timiș, Vaslui 0800 800 928 / 0265 200 928
DESIGN PROIECT Iași 232.221.051
DISTRIGAZ SUD REȚELE Argeș, Brașov, Brăila, București, Buzău, Călărași, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Ialomița, Ilfov, Olt, Prahova, Teleorman, Tulcea, Vâlcea, Vrancea 021 9376 / 0800 877 778
DISTRIGAZ VEST Bihor 0800 800 428, +40 259 706 706
GAZ EST Vaslui 0235 324 141 / 0800802040
GAZ NORD EST Iași 0800 800 907 / 0232 722 200
GAZ VEST Arad 0257 348404
GAZMIR IAȘI Călărași, Iași, Vrancea 0232 24 24 66
EURO SEVEN INDUSTRY Giurgiu 0374 627 726
INSTANT CONSTRUCT COMPANY Giurgiu 0800 800 083/ 0216 837 347
M.M. DATA Prahova 214130403
MEGA CONSTRUCT Brașov, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Prahova 0720 220 613 / 0720 220 607
MEHEDINȚI GAZ Mehedinți 0352 228 003
MIHOC OIL Neamț 0233 740703
NORD GAZ Suceava 0800/800239
NOVA POWER & GAS Suceava 021 9246
OLIGOPOL BRASOV Brașov, Covasna 0800 800 467 / 0268 534332
NEOGAS GRID (fost PREMIER) Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița Năsăud, Brașov, Brăila, Buzău, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Ialomița, Ilfov, Maramureș, Olt, Prahova, Sălaj, Suceava, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea, Vrancea 800080003 / 021 231 10 21
PRISMA SERV COMPANY IAȘI Iași, Neamț, Suceava 0232 258 977 / 0800 800 907
ROMGAZ Gorj, Dolj 374401020
SALGAZ Bihor 0800-800.575 / 0752 079 063
TULCEA GAZ Tulcea 0800 672 122

Despăgubiri pentru deteriorarea unor receptoare electrice ca urmare a întreruperilor în alimentarea cu energie electrică

Te rugăm să citești cu atenție procedura de mai jos.

Procedura de despăgubire a consumatorilor casnici în cazul deteriorării receptoarelor electrocasnice

Prezenta procedură are la baza Ordinul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei nr. 177/16.12.2015.

Condiții generale:

Despăgubirile pentru deteriorarea receptoarelor electrocasnice se acordă dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:

  1. deteriorarea receptoarelor electrocasnice s-a produs ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în reţeaua electrică a Operatorului de Rețea;
  2. receptoarele electrocasnice deteriorate sunt omologate;
  3. pentru locul de consum unde s-a produs evenimentul există contract de furnizare/distribuţie a energiei electrice în vigoare încheiat cu consumatorul final;
  4. consumatorul a solicitat în scris acordarea despăgubirii, în termenul prevăzut în prezenta procedură.

Etapele derulării procedurii de despăgubire:

  1. Consumatorul casnic trimite cererea de despăgubire în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data apariției incidentului.
  2. Cererea se trimite prin fax la nr. 021 318 07 71, sau direct în contul CRM.

    Cererea va conține obligatoriu următoarele informații:

    • numele titularului contractului de furnizare/distribuţie;
    • adresa locului de consum;
    • date de contact (telefon, fax, e-mail);
    • data la care a avut loc evenimentul care a produs deteriorarea receptoarelor electrocasnice/data luării la cunoștință a producerii evenimentului;
    • valoarea estimată a prejudiciului provocat prin deteriorarea receptoarelor electrocasnice;
    • modalitatea de acordare a sumei stabilite pentru despăgubire, în cazul în care se constată îndeplinirea condițiilor de acordare a acesteia.
  3. În termen de cel mult 2 zile lucrătoare, consumatorul va primi un răspuns de la furnizor prin care i se va aduce la cunoștință dacă cererea îndeplinește sau nu condițiile de acordare a despăgubirii.
  4. Dacă cererea consumatorului îndeplinește condițiile de acordare a despăgubirii, furnizorul transmite Operatorului de Rețea cererea consumatorului, în termen de 2 zile lucrătoare de la data înregistrării.
  5. În termen de maxim 9 zile lucrătoare, furnizorul comunică consumatorului rezultatul verificării locului de consum efectuate de Operatorul de Rețea.
  6. În cazul în care consumatorul este îndreptățit să primească despăgubiri, consumatorul trebuie să transmită furnizorului, în termen de maxim 35 zile de la data primirii înștiințării, următoarele documente justificative:
    • documente de achiziţie: factura / chitanţa / bonul fiscal sau o declaraţie pe propria răspundere care să cuprindă preţul şi data achiziţiei receptorului electrocasnic;
    • documente aferente contravalorii reparaţiei receptoarelor electrocasnice deteriorate: factura / chitanţa / bonul fiscal sau atestarea faptului că reparaţia nu este posibilă, din partea operatorului economic specializat în repararea receptoarelor electrocasnice;
    • confirmarea scrisă din partea operatorului economic care a realizat reparaţia privind faptul că deteriorarea receptorului a fost cauzată ca efect al unor supratensiuni accidentale produse în reţeaua electrică.

După transmiterea documentelor justificative, în termen de maxim 2 zile lucrătoare de la data primirii valorii despăgubirii de la Operatorul de Rețea, furnizorul plătește consumatorului casnic suma respectivă prin una dintre metodele de plată convenite împreună cu acesta:

  • Transfer bancar
  • Mandat poștal
  • Numerar
  • Compensare cu următoarele facturi emise pentru locul de consum respectiv.

Alte condiții:

Despăgubirile datorate de OR conform prezentei proceduri nu se plătesc în situaţiile de forţă majoră, în care OR poate dovedi că acestea l-au împiedicat să îşi respecte obligaţiile contractuale.

Compensații acordate utilizatorilor în cazul nerespectării indicatorilor de performanță care reflectă calitatea serviciilor de furnizare și de distribuție a energiei electrice.

Potrivit standardelor de performanță pentru serviciul de furnizare a energiei electrice aprobat prin Ordinul ANRE 83/2021 și distribuție a energiei electrice aprobat prin Ordinul ANRE nr. 46/2021, furnizorii de energie electrică și operatorii de distribuție plătesc utilizatorilor compensații pentru nerespectarea indicatorilor de performanță stabiliți.

Compensațiile se acordă clientului final, prin intermediul furnizorului, respectând modalitatea de plată convenită în contractul încheiat între părți.

În situația în care contractul de distribuție este încheiat cu utilizatorul, compensațiile se acordă direct utilizatorului, prin respectarea modalității de plată prevăzută în contractul de distribuție.

Excepții

Prevederile standardului nu se aplică, după caz, în situații de:

  • forță majoră;
  • funcționare anormală a RED determinată de către Operatorul de Transport și Sistem (OTS), în condițiile în care OD a luat toate măsurile pentru limitarea efectelor cauzei care determină funcționarea anormală.

Pentru a vizualiza valorile compensațiilor și situațiile în care acestea se acordă, click aici și aici.